petak, 16. studenoga 2007.

MARTIN U OBLACIMA

Martin u oblacima (1961) - igrani film - 107 min.
Režija: Bauer Branko
Scenarij: Fedor Vidas (adaptacija scenarija: Branko Bauer, Krešo Golik, Vladimir Koch)
Fotografija: Branko Blažina
Glazba: Aleksandar Bubanović
Montaža: Blaženka Jenčik
Scenografija: Vladimir Tadej
Kostimografija: Marko Gerovac
Tehnika: 35mm widescreen, c/b
Produkcija: Jadran film
Zemlja proizvodnje: Federativna Narodna Republika Jugoslavija (Narodna Republika Hrvatska)
Uloge: Boris Dvornik (Martin Barić), Ljubica Jović (Zorica), Joža Šveb (Vjenceslav Barić), Antun Nalis (Carmine), Ljerka Prekratić (Marcella), Braco Reiss (Robert Eugen Mrazek zvan Kliker), Lila Andres (Solarica), Nela Eržišnik (prevarena žena), Rikard Simonelli (Darko), Vera Misita (Darkova znanica), Fahro Konjhodžić (Hrvoje), Josip Marotti (projektant), Sandra Fideršeg (pazikuća), Durđica Dević (Zoričina gazdarica), Tihomir Polanec (Hrvojev kolega), Zlatko Crnković (inspektor) i dr.

Mladi studentski par Martin i Zorica žive odvojeno kao podstanari i žele doći do vlastitog stana kako bi mogli živjeti zajedno. Dok su mu gazde na putu, Martin da u podnajam stan u kojem živi Talijanu Carmineu i njegovoj kćerki šiparici, kako bi zaradio neke novce. Preko strica dolazi do veze koja bi mu trebala omogućiti kupnju stana u novogradnji, nesvjestan da je ta 'veza' zapravo prevarant...

Posljednji film zlatnog razdoblja u opusu Branka Bauera, Martin u oblacima ostvarenje je suverene narativno-dramaturško-karakterizacijske izvedbe koje sjajno povezuje socijalnu melodramu i komediju. Bauerov uobičajeno visok osjećaj za ambijentaciju i profiliranje živopisnih likova ovdje dosiže jedan od svojih vrhunaca, a glumci su redom izvrsni. Iznimno popularan u vrijeme premijere, film je samo u Zagrebu vidjelo preko sto tisuća gledatelja.

Snimljen većim dijelom u blizini Kvaternikovog trga i Petrove ulice ovaj film o kupnji i iznajmljivanju stanova otkriva jedan davno već nepostojeći Zagreb, njegove interijere, urbane i dizajnerske koreografije koje možemo gotovo arheološki proučavati dio po dio.



Nema komentara: